Pilliõpe ja hääleseade

Kellele ring mõeldud on : alates 1. klassist

Mis keeles õppida saab:  Eesti

Tunnid toimuvad:  Individuaaltundide ajad lepitakse kokku õpetajaga

Õpetajad : 

Merle Paat (klaver) on klassikalist klaverimängu ja seda toetavat muusikateooriat õppinud Hiiumaal R. Tobiase nimelises Kärdla Muusikakoolis ning on end täiendanud ka Tallinna Ülikoolis muusikaõpetajaerialal. Kergemuusika ja klaverisaatega on ta aga tegelenud iseseisvalt, oma huvist – kuulates meistrite klaverimängu ja seda ise järgi proovides. Õpilase enda huvi, püüdlikkus ja rõõm õnnestumiste üle on need lihtsad põhimõtted, mida õpetaja Merle oma õpilaste klaverimängu sõbralikul toetamisel järgib. Lisaks algajatele on tema õpilasteks aastate jooksul saanud ka niisugused lapsed, kelle klaverimänguhuvi ja rõõm on kusagil liigse välise surve tõttu kadunud. Vabas ja loovas koostöös õpetaja Merlega on aga nende huvi ja usk endasse kui muusikusse taas tärganud, mis on rõõmustanud paljusid.
Kontakt: merle.paat@waldorf.ee

Kristjan Veermäe (sünd 1990 a.) on klaverit mänginud pea 24 aastat. Klaveriõpinguid alustas ta 7-aastaselt Rakvere muusikakoolis. Sellele järgnesid õpingud Tallinna Muusikakeskkoolis 6 aastat. Kõrghariduse omandas ta Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias (EMTA) tunnustatud pianistide Irina Zahharenkova ja Marko Martini käe all. 2016-2017 õppis Veermäe Stuttgardi Muusika- ja Teatrikõrgkoolis Erasmus+ programmi raames. 2019.aastal omandas Veermäe teise magistrikraadi EMTA-s kammermuusika erialal. Ta on tegutsenud klaveriõpetajana 5 aastat VHK Muusikakoolis.
Veermäe on lisaks õpetajatööle ka vabakutseline muusik. Sellega seoses annab ta igal aastal mitmeid kontserte ning töötab repetiitorina. Veermäe on üles astunud nii solisti, kammermuusikuna kui ka orkestrite koosseisus. Tema viimaste projektide hulka kuuluvad repetiitoritöö EMTA puhkpilli- ja löökpilli suvekursustel, Järvi Akadeemias Pärnus ning Rakvere Teatri etenduse “Tavaline ime” proovides.
Õpetaja Kristjan: Klaverimäng, nagu ka iga teise pilli mängimine, võib ainult rikastada meie tunnete- ja mõttemaailma. Klaverit õppides arendame teadlikult oma kuulamisoskust ning motoorikat. Klaverimäng nõuab väga osavat kontrolli oma liigutuste üle, sest parem ja vasak käsi teevad musitseerides enamasti erinevaid asju – liiguvad erinevates suundades, eri aegadel ning vajutavad klahve eri tugevusega. Seejuures on oluline hea koostöö käte, jalgade (pedaalide kasutamisel) ja kuulmise vahel. Pillimäng käib meil käiskäes noodiõpetusega. Õppides lugema nooti, õpime paremini aru saama helidemaailmast. Sarnaselt keeltele on nootidel oma kiri. Õppides tundma noodikirja, võid õppida oma lemmiklugusid mängima ilma õpetaja abita. Mida rohkem klaverit mängid, seda osavamaks saad. Arengul piire pole ning edasiminek on lõputu.
Tunnid toimuvad esmaspäeviti ja/või neljapäeviti.
Kontakt: veermae@hotmail.ee

Õpetaja Kristjan soovitab: 
kontserdid: concert.ee;
Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri kontserdid: erso.ee;
jazzmuusika kontserdid Philly Joe klubis: phillyjoes.com;
jazzmuusika kontserdid: jazz.ee.

Marko Naissoo (kitarr, löökpillid): Eelnev pilliõpetamiskogemus on mul pärit Lindakivi huvikoolist trummiõpetajana, siis Meero Muusikus kitarriõpetajana ja aastatel 2007- 2014. a. kitarri-, basskitarri- ja trummiõpetajana Kehra Kunstide Koolis. Olen õppinud lastemuusikakoolis klassikalist kitarri 4 aastat, 3 aastat löökpille ja 3 aastat trumme G.Otsa muusikakoolis. Olen lõpetanud Tallinna Pedagoogilise Seminari muusikaõpetaja erialal, kavatsen jätkata õpinguid Tallinna Ülikooli magistratuuris muusikaõpetaja erialal. Olen töötanud alates 1991. aastast tegevmuusikuna erinevates kollektiivides, esinenud paljudel festivalidel, mänginud erinevaid pille ligi kümnel plaadil.
Hetkel töötan ka Politsei- ja Piirivalveorkestris löökpillimängijana.
Kontakt: marko.naissoo@waldorf.ee

CD: Marko Naissoo . Vanaisaga Toomemäel (2009)
Loe: "Marko Naissoo: olen rohkem selline indie-mees" (Eesti Päevaleht 23.05.2009)
Kuula: "Käbi ei kuku... Marko ja Tõnu Naissoo" (Vikerraadio 20.10.2019)
Õpetaja Marko soovitab:
Philip Norman "Wild Thing. Jimi Hendrixi elulugu" (ESTERApollo, Rahva Raamat)

Priit Paabo (vaskpillid: trompet, bariton/eufoonium, tuuba) on õppinud muusikat H. Elleri nimelises Tartu Muusikakoolis, erinevatel meistrikursustel Eesti, Soomes Rootsis, Saksamaal. Kõrghariduse omandas 1996 Eesti Muusikaakadeemias. Praeguseks on tuubat mänginud üle 30 aasta, neist elukutselise mängijana 25. Priit on osalenud kõigi Eesti kutseliste puhkpilliorkestrite ja peaaegu kõigi Eesti sümfoonia- ja projektiorkestrite töös, lisaks ka mänginud erinevates ansamblites, teinud produtsendi tööd kontsertide korraldamisel. Praegu töötab Priit Politsei- ja Piirivalveorkestris tuubamängijana. Priit ootab pillitundidesse kõiki huvilisi. Kontakti saab võtta alloleva registreerimisvormi kaudu või meiliaadressil priit.paabo@waldorf.ee.

Marta Chan (pärimusviiul) on noor pärimusmuusik, kes õpib Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias. Marta alustas viiuliõpinguid 7-aastaselt. Õpetaja Kaari Klesment istutas seemne, kuid huvi just pärimusmuusika vastu tekkis ajapikku, eriti pärast enda pereajaloo uurimist. Terve elu muusika sees kasvanuna mängib Marta lisaks viiulile ka klaverit, kitarri, ukulelet ja teisi pille. 
Algajate ja algtasemel pilli õppijate individuaaltunnid ja edasjõudnute grupitunnid toimuvad neljapäeviti alates 14. oktoobrist. 
Kontakt: chanimarta@gmail.com

Ka Bo Chan (plokkflööt - alates 3. klassist, laulmine - alates 7. klassist) on Tallinna Vaba Waldorfkooli muusikaõpetaja ja vabakutseline laulja ning ta on sündinud ja kasvanud Hongkongis. Ta avastas oma kontratenori hääle karaoke kaudu.  Seitsmeteistkümne aastasena kolis ta USA-sse Oregoni osariiki, Portland-i linna ning laulis seal esimest korda elus kooli kammerkooris. Ta avastas, et on olemas kontratenori hääleliik ja sai inspiratsiooni King’s Singersi ansamblilt. Ameerikas ülikoolitudengina õppis ta laulmist LeaAnn DenBeste ja Leslie Greeni ning dirigeerimist Lonnie Cline juhendusel. Veljo Tormise kutsel tuli Ka Bo 1997. aastal Eestisse, Georg Otsa nimelises Tallinna Muusikakoolis õppis ta dirigeerimist Hirvo Surva ja Merike Toro ning hääleseadet Leelo Talviku juures. Ka Bo Chan lõpetas bakalaureusekraadi finantsjuhtimise erialal (cum laude) Eesti-Ameerika Äriakadeemist ja omandas magistrikraadi Eesti Muusika- ja Teatriakadeemiast Teele Jõksi juhendamisel ning on osalenud Carl Høgset-i, Paul Esswood-i, Aleksander Schmalcz-i, Peter Kooij-i, Charles Barbier-i, Gloria Banditelli, Birgit Louise Frandsen-i, Mona Julsrud-i, Folke Bengtsson-i, Liisa Pimiä ja Kirsten Buhl-Møller-i meistrikursustel. Ta jätkuvalt täiendab oma oskusi repetiitor Toomas Kaldaru juures.

Ka Bo Chan on üles astunud selliste dirigentide taktikepi all nagu Eri Klas, Olari Elts, Mikk Üleoja, Risto Joost, Jüri Alperten, Kaspars Putniņš, Martin Sildos, Vytautas Lukocius jpt. Ta on teinud koostööd erinevate suurepäraste kollektiivide ning eesti ning välismaa andekate muusikutega. Ta on osa võtnud erinevatest festivalidest ning on esinenud solistina nii Eestis, Lätis, Leedus, Soomes, Taanis, Saksamaal, Itaalias, Prantsusmaal, Iisraelis, Venemaal, Singapuris kui ka Hiinas. Ka Bo debüteeris solistina koos ühe meie aja parima basso profundo, Vladimir Milleriga D. D. Šostakovitši nimelise Peterburi Akadeemilise Filharmoonia suures saalis ja Moskva Rahvusvahelises Etenduskunsti Keskuses (Дом Музыки). Eriti sooja vastuvõtu osaliseks sai ta viimastel soolokontsertidel sünnilinnas Hong Kongis, 45. Hong Kong Arts Festivalil.  Ka Bo on Mart Saare nimelise lauljate konkursi laureaat. Tema repertuaar ulatub vanamuusikast tänapäeva heliloojate loominguni ning kammermuusikast ooperiteni. Peale laulmise on ta ka vokaalpedagoog, koormeister ja dirigent.
Kontakt: kabo.chan@waldorf.ee

Õpetaja Ka Bo esinemisi:
"Radviliada 2021"​ barokkansambliga Ars Revalia
"Lascia ch'io pianga" Tallinna Poistekooriga
Viljandi Vanamuusika Päevadel Ksenia Rossari ja Ars Revaliaga
G. F. Händel "Giolio Cesare. Sesto e Cornelia duetto Son nata a lagrima" koos Liisa Metsaga
T. Tulev "I Said, Who Are You? - He Said, You"
T. Tulev "O oriens"